052-8353430 soni@pro-pr.co.il

כתיבת תכנים

כתיבת תכנים

כתיבת תוכן היא אחד האתגרים המורכבים ביותר בימינו. מצד אחד, אנחנו רוצים לעניין את הקורא ולחדש. מצד שני אנחנו רוצים לשמור על ארשת מקצועית. מצד שלישי, עלינו לקחת בחשבון את גוגל עם מילות המפתח שלו, ואז נכנסים לתמונה השיקולים של התאמה לקהל היעד ולאופן שבו הוא מתבטא ולמדיה שבה עתיד התוכן להתפרסם. פלא שרבים מוותרים על התענוג מראש? גם בין כותבי התוכן המקצועיים, מעטים יודעים לשלב בין האסכולות. ישנם כותבי תוכן המגיעים מעולם השיווק, אחרים מגיעים מעולם הקידום, קבוצה אחרת מגיעה מעולם הכתיבה הטכנית וקבוצה נוספת מגיעה בכלל מהאקדמיה. כאן טמון הייחוד שלנו ב-Pro PR: כמי שלמדו באקדמיה, הכתיבה האקדמית, על כללי הציטוט וגינוני הטקס שלה אינם זרים לנו, ובעת הצורך לא נהסס להשתמש בה. אבל שנים של עבודה בתחום יחסי הציבור והשיווק לימדו אותנו כיצד לכתוב מפתה יותר, להבין מי עומד מולנו, מה בעצם מעניין אותו לקרוא ואיך הוא היה רוצה את זה ארוז. לימודי קידום האתרים לימדו אותנו לכבד את גוגל ודרישותיו, ובעיקר להבין שכיום כבר לא כותבים לגוגל בלבד אלא לבני אדם, אבל דואגים גם לאל שבמכונה באמצעות טריקים קטנים במבנה הטקסט ובתחביר.

כתיבת תוכן שיווקי

תוכן זה נועד על מנת למשוך לקוחות לצרוך שירות או מוצר או להזכיר להם את קיומו של ספק כלשהו עמו בצעו התקשרות בעבר. על מנת שכתיבה זו תהיה אפקטיבית, עלינו להבין תחילה מיהו קהל היעד שלנו, מה השפה בה נכון לפנות אליו, באיזה מדיה כדאי לפנות אליו, והאם יש משהו בלוח השנה שיכול לשמש עוגן לתוכן. אם המוצר שלנו יכול להתחבר ללוח השנה, כמו למשל מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל לפני עונת הטיולים, הסיכוי שלנו להפיק פניות כתוצאה מהתוכן גובר. תוכן שיווקי טוב צריך להיות ממוקד, לענות על שאלות והתנגדויות פוטנציאליות מצד הקורא ולעודד הנעה לפעולה. התוכן צריך להעביר את הרגש הנכון, להתאים לגודל אמצעי המכירה ולהעביר את המסר בצורה הברורה והמדוייקת ביותר.

כתיבת תכני קידום

אם בעבר תכני קידום כללו בעיקר גבב של מילות מפתח, עדכוני גוגל שהפילו את אתרי המאמרים הראו ללא צל של ספק כי טרנד זה חלף ללא שוב, וכי כיום גם לתוכן קידום חשוב שיהיה ערך לקורא. מכיוון שתכני קידום מקושרים לאתר הלקוח, רמת הכתיבה שלהם ונכונותם משליכה לא פעם על תדמיתו של העסק בעיני לקוח פוטנציאלי. אמנם ניתן להשיג כיום תכני קידום במחירים זולים מאד, אך המחיר האלטרנטיבי של תוכן שאינו איכותי שמקושר למותג, לא תמיד שווה את זה. תכני קידום איכותיים יכולים לסייע לעסק פעמיים – הן לסייע לו להתקדם בגוגל ולשמור על מקומו גם אל מול שינויי אלגוריתם, והן למתג אותו באופן חיובי אל מול לקוחות הנתקלים בתוכן הקידום.

כתיבת תכנים לאתרים 

לאחר שאתר מוקם, צריך ליצוק לתוכו תוכן המציג בעצם את החברה, שירותיה ומוצריה. בחברות בהן אין פונקציה שיווקית מדובר לא פעם במשימה קשה מאד, שכן בעל העסק ללא ספק יודע את עבודתו, אבל לא תמיד בקיא ברזי השיווק. כתיבת התוכן לאתר כמו שצריך, יכולה לתת לו את הדחיפה הקטנה הנדרשת לו כדי להניע עסק חדש להצלחה או לסייע לעסק שזקוק להתנעה. כאשר כתיבת התוכן מתבצעת במקביל לתהליך האיפיון של האתר ובהתבסס על מחקר מילות מפתח, היא אף יכולה לסייע בקידומו הבסיסי של האתר, ולהוות בסיס נהדר לקידום אתרים בהמשך.

כתיבת ניוזלטרים

מכירה ללקוח שכבר התעניין, קנה או השאיר פרטים נחשבת לקלה יותר, ועל כן ניוזלטרים המתופעלים נכון נוטים להניב תוצאות נהדרות. על מנת שניוזלטר יהיה מוצלח, עליו להיות יותר מפרסומת לעסק ולהעניק לקורא ערך מוסף. עליו להכיל תוכן מעניין שיגרום למקבל ההודעה לפתוח אותה במקום לשלוח אותה אוטומטית לספאם. עליו לספק טיזר מסקרן, שימשוך את העין אל מול עשרות המיילים אותם אנו מקבלים מדי יום וכמו כן מוטלת עליו המשימה לעודד את הלקוח לעשות מעשה – לרכוש את השירות או המוצר, לשתף את הכתבה ברשתות החברתיות או להביע את אהדתו.

כתיבת תכנים לבלוג / רשתות חברתיות

מותגים רבים הבינו כיום כי הציבור מצפה מהם לתקשורת שוטפת עמו, באמצעות בלוגים ונוכחות ברשתות חברתיות. אבל אף אחד לא אוהב את הבחור הזה שמדבר רק על עצמו כל הזמן, אז איך עושים את זה נכון? כתיבה לרשתות חברתיות ובלוגים צריכה להיות מתוך מחשבה על קהל היעד, מה שיעניין אותו ולמה הוא צפוי להגיב. כאשר אנו מבינים מה עשוי לגרום לאנשים לפעולה, כיווני הכתיבה שלנו שונים ביחס לאלו אותם ננקוט לו נסתכל רק על מצב בו נרצה רק לשדר את מה שיש לנו לומר.

כתיבה עיתונאית

עסקים רבים מצליחים לשלב כתבה במגזינים, מקומונים או עיתונות אונליין במסגרת חבילות פרסום אותם הם רוכשים. על מנת להפיק את המקסימום מהזדמנות זו, כדאי שהכתבה אותה השיגו תהיה דומה ככל האפשר לכתבת יחסי ציבור אובייקטיבית ולא לפרסומת, שכן כוחם של יחסי ציבור בעידן הפרסום עדיין רב, והשפעתם עדיין נחשבת לאובייקטיבית. כתיבת יח"צ, או כתיבה עיתונאית, היא כתיבה המנסה להיות אובייקטיבית ולספר את סיפורו של הלקוח כפי שעיתונאי היה כותב אותו, אך כמובן תוך הדגשת הצדדים אותם הלקוח היה מעוניין להבליט. זוהי אומנות שנרכשת במסגרת עבודת היח"צ והעיתונות והיא יכולה לשמש את אותם עסקים שנקרית בדרכם הזדמנות לפרסום כתבה מסוג זה, על מנת להפיק ממנה את המירב.

צור איתנו קשר!