בניית אתרים לעסקים

בניית אתר מותאם קידום

למקצועות האתיקה

בניית אתר לעסק היא הצעד הראשון של כל עסק שרוצה ליצור לעצמו נוכחות ברשת או להשיג לעצמו לקוחות באמצעות קידום אתרים. אבל עבור רוב בעלי העסקים מדובר בכניסה לטריטוריה לא מוכרת, הדורשת מהם לקבל החלטות רבות וגורליות בתחום שאינו המומחיות הראשית שלהם.

איך בוחרים חברת בניית אתרים?

רוב בעלי האתרים מחפשים בגוגל או מקבלים המלצה מחבר, נכנסים לאתרים של חברות בניית אתרים ובוחרים לפי עד כמה האתרים מצאו חן בעיניהם. 

השיחה עם בונה האתר מרגישה כמו שיחה עם המוסכניק: בעוד הוא זורק מושגים ומילים שאין להם מושג מהן או האם יש בהן צורך, השאלה היחידה שממתינה לתשובה אצלם היא: אז כמה זה יעלה לי? 

כשהצעת המחיר מגיעה, היא מצטרפת לאחרות, ובסוף הם יבחרו בספק שהציע הצעה משתלמת אך לא נמוכה באופן חשוד.

איפה מתחילות הבעיות? כשהם רוצים תוצאות.

 

כשהם פונים למקדם אתרים הם נדהמים לשמוע שהאתר החדש שלהם, עליו שלמו כעת אלפי שקלים, לא עונה לדרישות של גוגל ודורש שינויים והתאמות. 

בניית אתר מותאם קידום

אתר מותאם קידום דורש הבנה במושגים טכניים הקשורים גם לבניית האתר וגם לקידום. רוב בוני האתרים לא עוסקים בקידום אתרים. הם בונים אתרי תדמית שנראים טוב אך לא בהכרח מתאימים טכנית לדרישות של גוגל.

עבור מקצועות הכפופים לכללי האתיקה, יש חשיבות רבה לבניית אתר מותאם קידום אתרים שכן זוהי הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות באופן שוטף.

רוצה להגדיל את הסיכוי שהאתר שלך יהיה מותאם קידום? 
מאמר זה יסביר לך מה הכרחי וממה כדאי להמנע. 

רוצה להבטיח את הסיכויי שלך?
ליווי מקצועי ע"י מקדם אתרים בתהליך בניית האתר יתן לך את נקודת הפתיחה החזקה ביותר.

יצירת קשר:

בחירת דומיין

דומיין הוא הכתובת הייחודית דרכה מגיעים אל אתר העסק שלך, המופיעה אחרי ה-www בדפדפן. הדומיין הוא אחד הנכסים המרכזיים שלך לצורך קידום אתרים ומיתוג, לכן חשוב שתהיה לך בעלות על הדומיין שלך. גם אם בונה האתר או כל ספק אחר מציעים לקנות את הדומיין עבורך, כדאי לך לוותר על ההצעה ולרכוש את הדומיין בעצמך.

ממה כדאי להמנע?
דומיינים בעברית, דומיינים מסובכים מדי (ארוכים מדי או עם המון מקפים), עם היסטוריה מפוקפקת (דומיינים עם קישורי ספאם), קניית דומיין מספק דומיינים עם בעיות אמינות.

בחירת אחסון

הקמת אתר דורשת אחסנה של הדומיין. ברירת המחדל של בעלי עסקים היא לאחסן את האתר במקום זול היכן שנקנה הדומיין, או אצל הבונה האתר, אבל לרוב הבחירה הזו לא מועילה לך. מהירות טעינת האתר היא אחד הפרמטרים החשובים כיום לקידום האתר. אם השאיפה שלך להתברג בתוצאות החיפוש, מומלץ לבחור בשרת VPS ייעודי ומהיר.

ההמלצה שלי:
האחסון משמש גם כמעטפת האבטחה של האתר ומונע פריצה אליו. כדי לשמור על האתר, כדאי לבחור חברת אחסון אמינה עם מערך אבטחה מתקדם, שירות גיבויים תדיר והקפדה על גרסאות PHP מעודכנות בשרת.

ממה כדאי להמנע?
אחסון שיתופי זול מחו"ל (כמו GoDaddy, Bluehost וכו') בעייתי עבור אתרים ישראלים. הוא גורם לאתרים להיות איטיים במיוחד ואינו מאובטח מספיק. חבל להשקיע בבניית אתר וקידומו רק כדי לגלות יום אחד שהוא נפרץ על ידי האקרים ואין עבורו גיבוי מהתקופה האחרונה. 

בחירת מערכת ניהול

שתי מערכות ניהול התוכן הנפוצות ביותר עבור בניית אתר כיום הן וורדפרס (WordPress) ו-וויקס (Wix), אבל השוק מציע המון אפשרויות נוספות.

ההמלצה שלי: 
כדאי שתהיה לך בעלות מלאה על האתר שלך, אפשרות להחליף מתכנת בעת הצורך ואת הגמישות הנדרשת לעדכן את האתר בהתאם לצרכים המשתנים של העסק שלך. מערכת הניהול היחידה שמאפשרת לך את זה כיום היא וורדפרס, המופעלת בקוד פתוח ולכן אינה תלויה בהצלחה העסקית של גוף כזה או אחר (כמו Wix למשל), יש מתכנתים רבים שיודעים לעבוד איתה ופלאגינים רבים המציעים פתרונות יעילים, בטוחים וזולים לשימושך.

החלטת על בניית אתר וורדפרס? מצויין. כעת נותר לוודא כי בונה האתר בוחר תבנית מהירה ורספונסיבית, שנטענת כראוי במובייל ובטאבלטים.

ממה כדאי להמנע?
מערכות ניהול אתר שלא מותאמות ל-SEO או אינן מאפשרות לבצע שינויים ימנעו ממך את ההצלחה בקידום.

 

מהירות טעינה (Core Web Vitals)

לאף אחד אין סבלנות לחכות שניות ארוכות עד שאתר ייטען. כשאתר מתעכב בטעינה, אנחנו פשוט סוגרים אותו ומחפשים אתר אחר, מהיר יותר, שייתן לנו את התשובה שחיפשנו. כדי לתת למשתמשים את חווית הגלישה הטובה ביותר, גוגל פיתחה מדד לבדיקת מהירות טעינה שנקרא Core Web Vitals הבודק כמה זמן לוקח עד שהעמוד נטען וניתן לגלוש בו.

מהירות הטעינה של האתר הוא אחד המדדים החשובים כיום בקידום אתרים, ולכן חשוב להקפיד שהאתר יהיה מהיר ובעיקר כשמדובר בטעינה ממובייל. לגוגל יש כלי חינמי שבודק את ציוני מהירות הטעינה של האתר, ומעבירה מידע על חווית הגלישה באתר דרך ה-Search Console.  

ההמלצה שלי:
לבחור תבנית מהירה וקלה, להמעיט בפלאגינים שנטענים שלא לצורך, לדחוס תמונות ולהעלות אותן בפורמטים המתאימים, ולהשתמש בתוסף Cache המוגדר נכון.

ממה כדאי להמנע?

  • פלאגינים שמכבידים על האתר
  • טעינה מראש של קוד לא נחוץ
  • טעינה של תמונות בפורמט ובגודל לא נכון
  • טעינה של מפות וסרטונים מחוץ לאתר

מבנה כתובות הדפים (URL)

כתובת דף באתר (URL) מאפשרת למשתמש לנווט אל דפי התוכן השונים באתר. כאשר מבנה הכתובות בנוי לא נכון, עריכה של קטגוריה או תאריך פרסום עלולה לשנות את ה-URL ולשלוח את המשתמש אל הודעת שגיאה. שינויים ב-URL המובילים אל הודעות שגיאה נקראים קישורים שבורים, והם מעידים על חווית משתמש גרועה. כאשר באתר יש קישורים רבים כאלו, גוגל נוטה לדרג אותו נמוך יותר.

ההמלצה שלי:
להגדיר מבנה קבוע של כתובות המותאם לקידום האתר שישמש את כל התכנים באתר ויוטמע כבר משלב הבניה.

ממה כדאי להמנע?

  • כתובות אתר שנגזרות מכותרת המאמר
  • שימוש בפרמטרים שיכולים להשתנות כמו קטגוריה או תאריך כחלק מה-URL
  • הפניות רבות מדי כתוצאה משינוי כתובות דפי האתר
  • קישורים שבורים

ניווט באתר והנעות לפעולה

גם אם קוראים לו אתר תדמית ולא אתר מכירות, המטרה של האתר שלך היא אחת – למכור את שירותיך. כדי לעשות את זה חשוב לתכנן מראש לאילו דפים הגולש וגוגל יגיעו בקלות וכיצד הגולש ידע לאן להמשיך מכל דף אליו הגיע.

חשוב לתכנן את ההנעות לפעולה בכל דף, כדי להמשיך את המסלול של הגולש או להקל עליו ליצור קשר.
אם יש לך אתר יפיפיה אבל הלקוחות לא פונים ממנו, מדובר בפספוס ענק.

ממה כדאי להמנע?
תפריטים מורכבים מדי שכוללים את כל דפי האתר. רוב הגולשים מגיעים כיום ממובייל ותפריטים כאלו קשים לתפעול.

זיהוי קהל היעד

יש לך קהל יעד ספציפי שאליו יכוון האתר שלך והוא הלקוח האידיאלי שלך. הטון וסגנון של האתר שלך, בחירת הצבעים והתמונות באתר והנושאים שבהם האתר יעסוק צריכים להתאים בדיוק עבורו כדי שהוא ירצה ליצור איתך קשר.

ממה כדאי להמנע? מהרצון לפנות לכולם. תפסת מרובה? לא תפסת.

כתיבת תכנים על פי מחקר מילות מפתח

כדי לתת לאתר שלך את הסיכוי הטוב ביותר, מה שנחוץ לך הוא מחקר מילות מפתח שממפה מאילו ביטויים תגיע תנועת הלקוחות הפונטיציאליים שלך. כתיבת תכנים לאתר מתבצעת בהסתמך על מילות המפתח המקובצות יחד לפי נושאים, והן מגדירות את אסטרטגיית התוכן לקידום.

המשוואה פשוטה: תוכן שמבוסס על מחקר ביטויים, כולל ערך מוסף ונמצא באתר שבנוי נכון טכנית, יתברג גבוה בתוצאות החיפוש ויביא לך תוצאות.

ממה כדאי להמנע?
מקצועות הכפופים לחוקי האתיקה הם מהתחרותיים ביותר ברשת, ועדיין ההצעה הבסיסית של בניית אתר כוללת בדרך כלל דף בית, אודות, שירותי המשרד וצור קשר. כשהתחרות חזקה כל כך, מבנה כזה לא יוביל אותך אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל.

בניית אתרים לפי כללי האתיקה

רוב בוני האתרים אינם בקיאים בכללי האתיקה השונים. לצד כל ההחלטות שעליך לקבל, עליך לוודא כי בתהליך בניית האתר לא מתקיימות עבירות אתיות.

ההמלצה שלי:
לבחור איש מקצוע שמכיר את חוקי האתיקה במקצוע שלך ויכול להתריע במקרה של עבירה אתית בתהליך בניית האתר.

ממה כדאי להמנע?
בחירת בונה אתר, מעצב וכותב תוכן שלא מכירים את כללי האתיקה המקצועית שחלים על תחום העיסוק שלך וחושפים אותך לעבירות אתיות. גם אם הם גרמו לעבירה בתום לב, בסופו של יום האחריות חלה עליך.      

סימני סמכות
(E-A-T)

כשמדובר במקצועות האתיקה אחד הפרמטרים הכי חשובים לדירוג הוא דירוג הסמכות, האמינות והמומחיות של האתר (E-A-T). בניית אתר תוך התחשבות בכך עשויה לזרז את האופן שבו גוגל תופסת אותך כבר סמכא.

ההמלצה שלי:

  • להטמיע באתר סכמות רלוונטיות לדף האודות, לדף צור קשר ולדפים רלוונטיים נוספים
  • לכתוב את דף האודות באתר כך שיציג באופן מיטבי את הסמכותיות והמומחיות שלך
  • להציג באתר פרסומים מובילים שלך שמעידים על המוניטין המקצועי שלך
  • להציג את פרטי העסק באופן ברור בצור קשר
  • אם המשרד מדורג על ידי מדריכי דירוג מובילים, מומלץ להוסיף את הקישור לדירוגים
  • להציג את מדיניות הפרטיות של העסק


ממה כדאי להמנע?
המטרה של סימני סמכות היא לתת ללקוחות ולגוגל אינדיקציה לאיכות שלך. אם בחיפוש פשוט ניתן להפריך את סימני הסמכות – למשל, לגלות כי לא מדובר בדירוג אמיתי או בחותם בעל ערך, האמינות שלך עלולה להפגע.

בניית אתר לעסק בראש שקט

אתר הוא אחד הנכסים הדיגיטליים החשובים ביותר שלך, אבל כדי שהוא יהיה השקעה משתלמת, חשוב לבחור נכון בשלבים השונים של בניית האתר. עבור מקצועות הכפופים לכללי האתיקה, יש חשיבות רבה לבניית אתר מותאם קידום אתרים שכן זוהי הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות באופן שוטף.

אני לא בונה אתרים, אבל במשך שנים כמקדמת אתרים ואשת שיווק למדתי מה הופך אתר אינטרנט לאטרקטיבי בעיני גוגל ולקוחות פוטנציאליים.

תהליך הליווי לבניית אתר יוצר תשתית אידיאלית לקידום האתר, מבטיח עמידה בכללי האתיקה החלים עליך, מגדיל את הסיכוי לתוצאות מהאתר ומפנה לך את הזמן לעסוק בעבודה המקצועית שלך.

מה תהליך הליווי כולל?

  • המלצה על ספקים – בוני אתרים, מעצבים גרפיים, מאיצי אתרים וכדומה.
  • המלצות רכישה – הצעות לרכישת דומיין ובדיקה מקדימה שלו, הצעות לחברת אחסון, הצעות לתוכנות ברישיון וכו'.
  • עבודה מול בונה האתר – כדי להבטיח כי האתר עומד בכללי הקידום של גוגל מבחינת מהירות אתר, רספונסיביות וחווית משתמש.
  • הגדרת מבנה אתר – המבוסס על מחקר מילות מפתח, חשיבה על המשפך השיווקי שיניע את הלקוח לפעולות הרצויות, ההנעה לפעולה של הלקוח ומנגד – מגבלות אתיות החלות עליך.
  • הגדרת הלקוח האידיאלי – לצורך דיוק הצבעים, המשלב הלשוני, אופני ההנעה לפעולה וכן הלאה.
  • כתיבת תכנים – בהתאם למחקר מילות מפתח ובהתאמה לקידום, כבסיס לאתר בעת העלאתו לאוויר.