052-8353430 soni@pro-pr.co.il

כאשר חותמים על הסכם עם חברת SEO, השאיפה היא שדברים יסתדרו, דירוגים יעלו וההתקשרות תמשך לטווח ארוך. אבל לפעמים, מה לעשות, דברים לא מסתדרים כמתוכנן.

מקדם אתרים מקבל לידיו את הגישה לקרביים של האתר שלך, האחסון וכלי הניטור הנלווים. לפני שנפרדים לשלום, כדאי לוודא שיש בשליטתך את כל הפרטים החשובים, כדי לאפשר לך להכנס לאתר בעצמך או להעביר את הפרטים לחברת קידום אחרת.

וכמו שמחליפים מנעול אחרי שמחליפים בעלות על דירה, גם כאשר מסיימים התקשרות עם חברת קידום, מומלץ להחליף סיסמאות, ליתר בטחון.

הנה הצ'קליסט המלא, להפרדות מחברת קידום:

לפני שמחליפים חברת קידום אתרים

אם חשבת לעזוב את חברת הקידום שלכם, מה לבקש ממנה לספק לך, רגע לפני שיפרדו דרכיכם?

פרטי גישה

כששיתוף הפעולה בינך לבין חברת ה-SEO התחיל, נתת להם פרטי גישה לנכסים שקשורים לאתר שלך. כעת, כשדרכיכם נפרדות עליך לוודא שיש לך את פרטי הגישה והרשאת ניהול admin או Owner לנכסים הבאים:

  • מערכת הניהול של האתר שלך
  • חשבון Google analytics
  • חשבון Google Search Console
  • חשבון Google Ads (אם נוהל עבורך קמפיין ממומן)
  • פרטי הגישה לאחסון האתר
  • פרטי הגישה לחשבון הדומיין
  • google tag manager

אם היה לך לדוגמא ניוזלטר על כלי חיצוני שהופעל דרך חברת הקידום (כדוגמת חשבון mailchimp), עליך לברר איתם כיצד תוכל לקבל או לרכוש מהם את ההרשאות להמשיך ולהפעילו.

רשימת הפניות בין דפי האתר

אחד הדברים שיכולים לגרום לאתר להיעלם מתוצאות החיפוש, הוא בעיה בהפניות 301. אם עברת חברת קידום, כדאי לבקש מהם את הקובץ שמרכז את ההפניות שהם בצעו עבורך, לכל מקרה שלא יקרה. כך גם במקרה בו תוסף ההפניות השתבש או קרה משהו לגיבוי בשרת, ניתן יהיה לשחזר את ההפניות ולהחזיר את האתר למצב תקין במהירה.

בעלות על הדומיין והאחסון

אחד הנכסים החשובים ביותר עבורך הוא הדומיין שלך. זהו בעצם "שם המותג" שלך ברשת, ולכן עליך לוודא כי הוא בבעלותך. גם אם חברת הקידום היא זו שקנתה עבורך את הדומיין, כאשר מפרקים את החבילה כדאי שההודעות על מועדי חידוש הדומיין יגיעו למייל האישי שלך.

מומלץ שגם הטיפול באחסון האתר יהיה בשליטתך. אחסון האתר הוא המקום שבו נמצאים כל הקבצים שמאחסנים את האתר שלך. זהו מרכז העצבים של האתר שלך, וכדאי שלך תהיה גישה אליו ואת האפשרות לבחור מי יכול להחשף אליו.

מועדי חידוש

כדאי גם לברר מהם מועדי החידוש של פלאגינים בתשלום, מועד חידוש הדומיין, אם קיימים קישורים בתשלום שתרצו לשמור עליהם וכן הלאה.

דירוגים

כדאי לבקש מחברת הקידום את הדירוגים הנוכחיים לזמן הפרידה, כדי להבין מה היה הסטטוס בנקודת העזיבה. זו היא נקודת ייחוס טובה אם מתחילים התקשרות עם חברת קידום חדשה, או במקרה בו חלילה יש מחלוקת והעזיבה מסתבכת.

מה לגבי רשימת הקישורים שנבנו לאתר שלי?

ישנן חברות שמספקות כחלק מן החוזה את רשימת הקישורים שהן בנו. אם יש לך הסכם כזה, אפשר לבקש את הרשימה על מנת לוודא שלא יורדים קישורים או כדי להציג בפני חברת הקידום הבאה מה העבודה שנעשתה עבורך. אבל אם ההסכם אינו מחייב להציג את הקישורים, החברה אינה מחויבת להראות לך את הקישורים אותם בנתה. מצד שני, לא בהכרח נדרשת רשימה מצידה שכן באמצעות כלים שונים ניתן לראות אילו אתרים מקשרים לאתר שלך.

רוב החברות מתחייבות שלא להוריד את הקישורים שבנו, לפרק זמן לאחר הפרידה או בכלל. אם יש לך רשימת קישורים או בדקת בכלים השונים, כדאי לעקוב ולראות שלא ירדו קישורים שיכולים לפגוע במיקומי האתר שלך.

אחרי שעוזבים את חברת הקידום

כפי שכבר ראינו, לחברת הקידום יש גישה למערכת העצבים של האתר שלך – למערכות הניהול ולניטור האתר, ולכן גם אם נפרדים כידידים כדאי להגביל את הגישה שלה, לאחר שההתקשרות איתה הסתיימה. איך עושים את זה?

* המלצה! כדאי להכין קובץ אקסל שמרכז את כל הסיסמאות החדשות. כשיגיע הזמן לקחת חברת קידום חדשה, ולספק לה פרטים, יהיה לך קל יותר לפתוח עבורה יוזרים או לשלוח לה במרוכז את הקובץ שלכם.

ניהול האתר: (בוורדפרס)

נכנסים למערכת הניהול של האתר www.your-domain.co.il/wp-admin

מתחברים עם היוזר והסיסמא שלך

מחליפים את הסיסמא הנוכחית

מוחקים כל יוזר אחר

דומיין + אחסון

החלפת סיסמאות

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

נכנסים לחשבון באמצעות חשבון gmail

בחלק התחתון של התפריט יש תפריט Admin עם גלגל שיניים

נכנסים אל Account -> User Management ומסתכלים אלו משתמשים נמצאים שם

לצד כל שם נמצא סימון של 3 נקודות, שבלחיצה עליו מאפשר להסיר את הגישה למשתמש.

* חשוב לוודא!  הורדה מה- Account  מורידה את המשתמש מכל החשבון. הורדה מכל חלק אחר עשויה עדיין לאפשר גישה לחלקים מסוימים מהחשבון.

Search Console

נכנסים לחשבון באמצעות חשבון gmail

בחלק התחתון של התפריט יש תפריט Settings עם גלגל שיניים

בוחרים בתפריט Users & Permissions

לצד כל שם נמצא סימון של 3 נקודות, שבלחיצה עליו פותח את חלון המשתמשים המורשים

בחלק התחתון, בחלון שנפתח ניתן ללחוץ על Unverify על מנת להסיר הרשאה למשתמש.

Google Tag Manager

נכנסים לחשבון באמצעות חשבון gmail

בתפריט העליון בוחרים admin

בוחרים user management

בוחרים את המייל של חברת הקידום ומצד ימין למטה לוחצים על כפתור delete למחיקה

 

שינוי גודל גופנים