052-8353430 soni@pro-pr.co.il

בכדי להפוך ראיון למוצלח, לא מספיק להגיע לתקשורת אלא צריך לדעת גם מה לומר ואיך. באמצעות תרגול כלי יחסי ציבור, ניתן להוציא את המקסימום מהופעות תקשורתיות ולמנף אותן לצרכי העסק והמיתוג האישי של המרואיין.

לקוחות השוכרים שירותי יחסי ציבור מחשיבים הופעות בתוכניות טלוויזיה כדובדבן שבקצפת, שכן החשיפה להן רחבה, והמסר מועבר בהן בצורה חיה ונוגעת. כאשר היא מנוהלת היטב, ההופעה התקשורתית יכולה להביא לחשיפה חיובית, לתרום לחיזוקו של מיתוג אישי, ולסייע בגיוס לקוחות פוטנציאליים. למרבה הצער, רוב בעלי העסקים, המגיעים בזכות יחסי ציבור לטלוויזיה, לא מנצלים את ההזדמנות במלואה בשל הכנה לקויה.

הופעה בטלוויזיה שונה מכל פורמט אחר בו תחשפו במסגרת יחסי ציבור. בעוד שבראיונות לכתבות בעיתון או ברשת, מנהל יחסי הציבור שלכם ילווה אתכם ויוכל לחדד נקודות או לבקש השמטה של פרטים שאינם תורמים, בראיונות טלוויזיוניים (וכן בראיונות ברדיו) אתם נמצאים לבד מול המראיין, ועל כן עליכם להגיע עם תיבת מסרים.

תיבת מסרים – עשה יחסי ציבור לעצמך בזמן השידור

תיבת מסרים היא כלי שפותח על ידי אנשי יחסי ציבור, על מנת לשרת את האינטרס של הלקוח. בתיבת המסרים נכתבים נקודות להתייחסות ומשפטים שעליכם לנסות לשלב בשיחה עם המראיין. תיבת מסרים טובה יוצרת מסגרת רעיונית, המונעת מכם להסחף אחר שאלות המראיין אל מחוזות שאינם משרתים את מטרתכם, ויוצרת מיקוד וחשיפה לתכנים המקדמים אתכם.

לא פעם, האינטרס של המראיין וחברת ההפקה שונה מהאינטרס של המרואיין, ועל אף הרצון של מפיקי התוכנית לספק לצופים תוכן מעניין, אין להם עניין לקדם את עסקיו של הלקוח. כך למשל, יכול להיווצר מצב בו בהפקה ישמיטו את שם החברה מהכתובית המלווה, ויתייחסו רק לעיסוקו הכללי של המרואיין. במקרה אחר יתכן ולא יהיה לכם די זמן או מרחב על ידי המראיין בכדי להעביר את המסר שלכם, ובמקרה שלישי תגלו כי המראיין פונה לנקודות בהן אינכם בקיאים או שולף כנגדכם מידע שאינו מחמיא לכם.

הכנה מראש ובאמצעות תיבת מסרים, מצד איש יחסי ציבור מנוסה, תחזיר לכם את השליטה במסר העובר, תלמד אתכם כיצד לשלב בצורה אלגנטית את שם העסק, הניסיון ותחום העיסוק שלכם, תציג לכם את האופן הנכון להעברת תמצית הדברים אותם אתם מעוניינים להגיד בהתחשב במגבלות הזמן ובסוג המראיין, ותנסה למצוא את התשובות לשאלות מכשילות שעשויות לצוץ בראיון.

חשיבותה של הכנה מראש

כשל נוסף המאפיין מרואיינים רבים בטלוויזיה הוא העדר הכנה מספקת מבחינת הלבוש, המראה החיצוני ושפת הגוף. בכדי שההופעה בטלוויזיה תשרת אתכם אינכם צריכים להיות דוגמנים, אך עליכם לעבור מסך בצורה טובה. מנהל יחסי ציבור הבקיא בכך, יסביר לכם כיצד לא להראות מתוחים וחסרי מנוחה על הסט, וכן אילו בגדים ללבוש, שכן חשוב להתאים את סגנון הלבוש לתכנית ולאופיה.

מכיוון שמנהל יחסי ציבור מכיר את הסגנון התקשורתי הנפוץ בתוכניות אירוח ואת טווח השאלות בהן אתם עשויים להתקל בראיון, יתכן ויהיה לכם כדאי לנהל איתו סימולציה. במסגרת הסימולציה תוכלו להחשף למגוון שאלות, לבחון את שילובה של תיבת המסרים "על יבש", לקבל משוב על שפת הגוף שלכם והמיקוד בראיון, ולהפחית את רמות החרדה לקראת הדבר האמיתי.

ראיון מוצלח יכול להניב לכם סרטון לאתר העסק, לקוחות פוטנציאליים ואפילו פינה קבועה בתוכנית. מכיוון שיש הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני, כדאי לבחור באיש יחסי ציבור שידע להכין אותך לטלוויזיה, כך שתפיק את התועלת המקסימלית מהחשיפה.