052-8353430 soni@pro-pr.co.il

מיתוג אישי הוא תהליך שבו יוצרים נראות לשמו של מוצר, אדם או חברה, המאפשרים למחפש אותם במנועי החיפוש לקבל עליהם התרשמות ראשונית חיובית. תהליך המיתוג האישי הוא תהליך אפקטיבי למדי שתופס תאוצה בשנים האחרונות, ובזכותו רבים שלא היתה להם בעבר נוכחות ברשת, מקבלים כיום את הזדמנות הפז ליצור רושם ראשון חיובי.

עבור מותגים שסובלים מביקורות שליליות, אזכורים בנוגע לתביעות וכן הלאה, שירות מיתוג אישי מציע לא פעם את האפשרות לדחוק אזכורים מסוג זה, ולהמירם בתכנים שיספקו את הרושם הנכון אותו מעוניינת החברה להציג. כך, גם חברות ופרטים שזכו לאזכורים שליליים יכולים לנסות ולהצדיק את השם הטוב שלהם.

על מיתוג אישי ודעה קדומה

כאשר איננו מכירים מראש את מושא החיפוש שלנו, התוצאות הראשונות שנקבל אודותיו יסייעו לנו להחליט עד כמה אנו מעוניינים לפגוש אותו או לעשות איתו עסקים, ועל כן למיתוג אישי יש חשיבות מכרעת עבור אנשים שהנוכחות התקשורתית שלהם נמוכה. אך מה קורה כאשר אנו מחפשים מותג שיש לנו אודותיו דעות קודמות?

כאשר אנו באים עם סכמה הכוללת שורת הנחות וידע מוקדם על מותג, אנו נוטים לעבד כל מידע חדש שנקבל אודותיו בצורה הרמונית עם הידע המוקדם שלנו ומחפשים הוכחות לצדקתנו. כאשר אנו נתקלים במידע חדש שסותר את הסכמה עמה הגענו, נקדיש זמן רב יותר לבחינתו. בכדי לשבור את הסכמה הקיימת במוחו של הקורא, עלינו ליצור עבורו סט חדש של השקפות. בכדי לעשות זאת, אנו לא יכולים להסתפק רק בקידומן של ידיעות חיוביות אודות הלקוח, אלא לעשות שימוש בסוג נוסף של מיתוג אישי – מיתוג רגשי.

הכירו את המיתוג הרגשי

כאשר אנו יודעים כי לקוחות רבים חושבים אודותינו באופן שלילי, כתוצאה מסקרים ומחקרי שוק, עלינו לנסות לשנות את עמדותיהם כלפי המותג. בכדי לשבור את המגננות הללו, עלינו להשתמש בטיעונים רציונליים שיסייעו להפריך את האמונות עמן בא הלקוח, אך מחקרים אודות סכמות ודעות קדומות מוכיחים כי טיעונים רציונליים אינם מספיקים על מנת לשנות עמדות.

שני אפיקי השכנוע הטובים ביותר הם הרציונלי והאמוציונלי. כאשר האפיק הרציונלי של מיתוג אישי אינו מספיק בכדי לשכנע ולשנות תפיסה, האפיק האמוציונלי יכול לסייע ליצור הזדהות ועניין. מיתוג רגשי מציג בצורה הפונה אל הרגש את היתרונות האובייקטיביים של המותג, בהתאם לתחומי העניין של קהל היעד והדברים אותם הוא מחפש במוצרים מסוג זה.

איך מיתוג רגשי עובד?

אם נרצה למתג הוצאת ספרים הנתפסת כארכאית, אך מעוניינת למתג עצמה מחדש כרלוונטית ומתקדמת, נוכל להפתיע את הלקוח בהעבירו ממה שהוא מצפה לראות למה שהחברה מעוניינת להציג על ידי יצירת דף כניסה המוביל מהסכמה הישנה (ספרים ישנים בתרגום כבד) לסכמה החדשה של החברה (פרויקט ספרים אלקטרוניים בהם הוצאת הספרים לוקחת חלק). מימד ההפתעה ויצירת העניין אצל הלקוח שוברים אצלו את הסכמה הקיימת ומאפשרת לו להחליף אותה בחדשה. השימוש ברגשות חזקים כגון הפתעה לצד הנושאים שבליבו של הלקוח, הם אלו המסייעים ליצור מיתוג אישי ורגשי איכותי.

כאשר יש מספר קהלי יעד, יש להתאים את המיתוג הרגשי לכל אחד מהם. המסר אותו נעביר לסופרים המחפשים הוצאת ספרים חזקה ומתקדמת, שונה בחלקו באופן הצגתו מהמסר אותו נעביר ללקוח המחפש ספרי קריאה – גם הלקוח וגם הסופר ישמחו לדעת שיצאו לאחרונה מבית הדפוס רבי מכר מצליחים, אך הסופר יזדקק גם לפרמטרים נוספים מפתים כגון חדשנות גם באיכות הדפוס ורכיביו וכן בשיטות השיווק והקידום של הספר אותן מציעה ההוצאה לאור.

אם נחלק גם את קהל הלקוחות  למגזרים נוכל לראות שמה שיעניין הורים טריים הוא בקרת איכות לתכנים וגרפיקה מעניינת ותורמת להתפתחות, מה שיעניין צעירים הוא תרגום של ספרים הנחשבים ללהיטים בחו"ל, ומה שיעניין אנשי אקדמיה הוא המצאותם של ספרים ותרגומים חשובים, או האפשרות להסתייע בבית הדפוס על מנת להפוך את מאמריהם לספר. כל אחד מקהלי היעד הללו יגיע לבית הדפוס לאחר שחפש את הנושא הקרוב לליבו, ואז תנתן לבית הדפוס ההזדמנות לשנות אצלם את הידע הקודם אודותיו.

מתי כדאי להשתמש במיתוג רגשי?

עבור חברות הסובלות מדימוי שאינו מחמיא להן או אינו נכון עבורן, מיתוג אישי המתמקד בעובדות בלבד אך אינו נוגע ברגש עלול להחשב על ידי הקורא כיומרנות או התחזות, ועל כן במקרים כאלו מומלץ להשתמש בפן הרגשי המקשר במוחנו בין מושגים וחוויות לשם יצירת הזהות הרגשית המתאימה לנו.