קידום אתרים בגוגל ב-2019: 4 שינויים מרכזיים

כשחושבים על קידום אתרים חושבים על דפי תוכן שמכילים מילות מפתח, ויצירת קישורים לדפים אלו. התיאור הזה היה נכון עבור העשור הראשון של שנות ה-2000, אבל כיום קידום אתר בגוגל מצריך הרבה יותר. הנה 4 שינויים מרכזיים שמבדילים בין מקדם אתרים תותח ומעודכן לבין מי שנשאר מאחור, ואיך הם ישפיעו על האתר שלך בשנה הקרובה.

1.      YMYL: התוכן שלך צריך להיות מקצועי ורלוונטי

עדכון MEDIC / YMYL

גוגל משתדלת לתת למשתמשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתה אותה הם חיפשו  מהמקור האמין ביותר. נסה להזכר בפעם האחרונה שבה חפשת מידע ברשת, וקיבלת תוצאה מאתר מפוקפק או מכותב שנראה לך לא מספיק מקצועי. מה עשית? כנראה שלחצת על כפתור החזרה לתוצאות החיפוש ועברת למאמר הבא. בגוגל קוראים לזה pogo-sticking.

הקפיצה הזו סימנה לגוגל, שלא משנה עד כמה המילים במאמר מתאימות למונח שחיפשת, וכמה עבודה הושקעה בבניית קישורים אליו, כשמגיע קורא אנושי אל המאמר, הוא מוצא אותו לא מספק ולא רלוונטי. העדכונים מהשנים האחרונות מראים לנו שהמגמה של גוגל היא לתת לגולש תשובות כמה שיותר מקצועיות ומדויקות.

איך זה משפיע על קידום האתר שלך?

כשאנחנו באים לקדם אתר, עלינו לקחת בחשבון את הסמכות שלך בתחום כפקטור, או את היכולת שלנו לבסס אותה. באוגוסט האחרון גוגל הוציאה עדכון שנקרא Your Money, Your Life (YMYL) שמטרתו היתה לנקות את תוצאות החיפוש בביטויים רפואיים וכלכליים מאתרים שאינם ברי סמכא בתחום.

כך למשל, אם אינך רופא, ההשקעה בקידום ביטויים רפואיים כגון שמות מחלות או טיפול במחלות תהיה פחות משתלמת ויותר קשה. מנגד, ההשקעה בבניית סמכות (קישורים מאתרים סמכותיים, הצגת הרזומה המקצועי שלך, בעל האתר וכו') הופכת לחשובה מתמיד.

2.      Rank Brain: התוכן שלך צריך להקיף טווח רחב יותר של ביטויים

RankBrain & LSI keywords

חלק אחר ממנה הוא אופטימיזציה של תכנים. בעבר היינו כותבים מאמרים לפי רשימה מוגבלת של מילות מפתח. אבל גם במקרה זה, גוגל שינו את כללי המשחק. גוגל פתחו אלגוריתם למכונה לומדת, שעונה לשם RankBrain. Rank Brain לומד לזהות הקשרים בין ביטויים ולהבין למה הגולש התכוון. הוא נותן את מה שנראה לו כתוצאה המתאימה ביותר ולבצע התאמות על סמך התגובה של הגולש לתוצאה שעלתה.

מה המשמעות מבחינת קידום אתר? אם בעבר הכנסנו את מילת המפתח המבוקשת בפרופורציה של כ-5% לטקסט, הרי שהיום היא בכלל לא צריכה להופיע בו באופן מפורש כדי לעלות בתוצאות החיפוש, רק מכיוון שיש בו ביטויים משלימים.

איך זה משפיע על קידום האתר שלך?

אופן הכתיבה השתנה לגמרי ואיתו גם מחקר הביטויים. הכתיבה היום היא לא עבור גוגל אלא עבור הקורא.

המטרה שלנו היא להכניס טווח רחב יותר של ביטויים בעלי נפח חיפוש, ועליהם להיות קשורים רעיונית זה לזה סמנטית. יש כלים שעוזרים לבחון במה להשתמש לשם כך, כמו למשל LsiGraph  או UberSuggest.

עלינו לבחון את הטקסט ולראות האם ענינו לכוונת המשתמש עבור הביטוי שלשמו הוא הגיע לאתר? כיוון שלתשובה לשאלה זו משמעות בדירוגים.

אם בעבר הנטייה היתה להכניס לאתר כמה שיותר מאמרים קצרים של 400 מילה שנכתבו על ידי כותב תוכן, היום מחקרים מראים שמאמרים ארוכים יותר, שמקיפים נושא לעומק ומספקים תשובות אמיתיות ובעלות ערך לגולש יתברגו טוב יותר בתוצאות החיפוש.

3.      Mobile First: חווית המשתמש ממובייל צריכה להיות טובה

Mobile first & voice search

חלק מכובד מעבודת קידום האתרים עוסקת בחוויה של הגולש וצריכה לענות על השאלות הבאות:

  • האם האתר נטען מהר מספיק?
  • האם נוח לגלוש באתר ממכשירים שונים (רספונסיביות)?
  • האם יש באתר קישורים שבורים שמפריעים לחווית המשתמש?
  • האם האתר מאובטח? (רלוונטי עוד יותר באתרי מסחר)
  • האם מה שהגולש רואה בתוצאות החיפוש (הTitle וה-Description) מניעים לפעולה ומסבירים מה יש בדף כמו שצריך?
  • האם האתר שלך מותאם לעדכון Mobile First?
  • האם האתר שלך מתאים לחיפוש קולי?

איך זה משפיע על קידום האתר שלך?

אלא במקרה בו האתר שלך פונה לשוק המוסדי, הסיכויים הם שכ-50% ומעלה מהכניסות לאתר שלך יהיו ממכשירים סלולרים או טאבלטים.  חווית המשתמש של הגולשים ממובייל תקבע את הדירוג שלך ולכן קיימת חשיבות בקידום אתרים גם ל-SEO טכני.

מקדם אתרים טוב, יבדוק שהאתר שלך מתאים לעדכון Mobile First, שאין דפים שנראים לא טוב במובייל או נטענים לאט מדי, יסייע לך לשפר זמני טעינה, יוודא שהאתר מאובטח ואין פרצות אבטחה או וירוסים.

ההערכה היא שכ-30% מהחיפושים כיום נעשים באמצעות חיפוש קולי. על אף שנכון לכתיבת שורות אלו אין אפשרות למדוד כמה אנשים נכנסו לאתר באמצעות חיפוש זה, עבורך, הלקוח, האפשרות לקבל לקוח שחפש בטלפון שלו "מספרה לידי" ומצא אותך, זה לא משנה. מקדם אתרים שמבין שזהו עבורך כלי לקבלת לקוחות, יעשה את המאמץ להביא את הלקוחות הללו אליך, גם אם הוא לא יכול להתפאר בתוצאות בינתיים.

4.      פינגווין עדיין איתנו: בניית קישורים – איכות על פני כמות

עדכון פינגווין ו-EAT

אחד העדכונים ששינו את תחום ה-SEO, הוא עדכון פינגווין, שיצא ב-2012 והיו לו כ-7 עדכונים מאז.

אם בעבר קידום אתרים ובניית קישורים היו היינו הך, הגיע עדכון פינגווין ועשה סדר בבלאגן. עדכון זה פגע באתרים שיש להם הרבה מאד קישורים ספאם – קישורים מאתרים שאינם קשורים לנושא האתר, שמקשרים לאתר באמצעות אנקורים מדויקים ואינם נראים כמו חלק מבניית פרופיל קישורים טבעי.

אתר שאותר על ידי עדכון זה כחשוד יקבל הודעה על כך ב-Search Console, דירוגיו יפגעו והוא יימצא בענישה על ידי גוגל.

איך זה משפיע על קידום האתר שלך?

לצערנו עדיין אפשר למצוא מקדמי אתרים שמקשרים מכל מקום ומעדיפים כמות על פני איכות. אבל מי שמאמין בקידום אתרים איכותי ונקי שינה את הגישה שלו. השאיפה היום היא לבחור בקפידה את הקישורים, להעדיף קישורים ממקורות איכותיים, רלוונטיים ואמינים וכמובן לגוון את האנקורים.

עם הפנים קדימה ל-2019:

קידום אתרים ב-2019

בשנת 2019, ארבעת הסעיפים הללו הולכים לשחק תפקיד חשוב בקידום אתרים, ומי שיפעל לפיהם ירוויח את העדפתה של גוגל.

השינויים האחרונים של גוגל מצביעים על התחזקותה של מגמה שמטרתה לחשוב כמו הגולש – להביא לו תוכן שנראה טבעי, עונה על צרכיו בצורה הטובה ביותר ובאופן שאינו "מהונדס" ונכתב על ידי אנשי מקצוע.

Published
Categorized as בלוג