החלטות וועדת האתיקה ושיווק המשרד שלך

אינדקס עורכי דין – מתי כדאי להכניס לשם את פרטי המשרד?

הגיליון האחרון של ועדת האתיקה (אתיקה מקצועית, גיליון 65), הביא איתו בשורה פורצת דרך לעורכי הדין. עקב אפשרויות הפרסום המוגבלות עד למאוד, קידום אתרים היה אחד האופציות המובילות ה"כשרות", אך גם בו מקדמי אתרים הלכו לא פעם על הגבול האפור. למרבה ההפתעה כמה מאותם מקורות מהם הוצאת הקישורים לאתר היתה בעייתית על פי וועדת האתיקה עד לאחרונה, היו אתרי האינדקס לעורכי דין. רק בהחלטה תקדימית מספר את/16/296, אושר במפורש להשתמש באתרים אלו, אך יש כמה דברים שחשוב לוודא כשמכניסים את האתר לאינדקס:

  • אסור שהאינדקס יכלול גורמים שיווקיים מובהקים כדוגמת קטגוריית "עורכי דין מומלצים",
  • אסורה הפניה למוקד שמציע הכוונה בבחירת עורכי דין או הפנייה לייעוץ אישי
  • אסורה פרסומת שאינה במתכונת של ריבוע מידע על המשרד
  • אין באינדקס מקום לפרסום נותני שירות אחרים
  • האינדקס אינו גובה עבור שירותים נוספים למעט הופעה באינדקס.

בעתיד בוחנת הלשכה הקלות נוספות כדוגמת אפשרות לפרסם בבאנרים, לשלם עבור פרסום מאמרים מקצועיים, ראיונות וניהול פורומים ואף לשקול לאפשר פניית לקוחות באמצעות טופס מקוון.

דירוגים בפייסבוק – האם יאה לעורך דין?

האם כדאי לעורך דין יכול להשתמש בדירוגים בפייסבוק? שאלת הדירוגים עלתה היום בקבוצת ה-BNI, והתשובה לה היא כן. גם במקרה של עורכי דין, הגולשים מתרשמים מביקורת, וועדת האתיקה אף מתירה זאת: נוכח העובדה כי עורך הדין אינו שולט על תגובות הגולשים בדף הפייסבוק שלו, ביקורת הגולשים אינה מהווה הפרה של כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), התשס"א-2001 החלטה מספר פרסומת 16/11. למעשה, גוגל אוהב מאד ביקורות גולשים, ולכן אם יש העלית את המשרד שלך לgoogle my business, תוכל לבקש מלקוחות לדרג אתכם שם לפי אותו דין. כאשר בוחרים איש שיווק או מקדם אתרים למשרד עורכי דין, חשוב שהוא יכיר את כללי האתיקה, שכן מעבר עליהם יכול לחשוף אותך לעבירת משמעת. אמנם הלשכה עושה כיום צעדים מקלים על מנת לאפשר לעורכי הדין להגיע לקהל לקוחותיהם, אך המטרה אינה לתת למתחרים או למי שתאב זדון אמצעי קל להשחיר את שמך.

Published
Categorized as בלוג